5. ročník súťaže IHRA + nový organizačný poriadok

Súťaž IHRA je s platnosťou od 1. januára 2017 zaregistrovaná na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2016-9485/41559:69-10-E0. Viac pozrite organizačný poriadok súťaže: poriadok_ihra.pdf.

Aj v tomto školskom roku 2016/2017 otvárame na Ústave informatiky PF UPJŠ možnosť registrácie do súťaže.

IHRA je súťaž v tvorbe počítačových hier s voľnými pravidlami. Súťažné hry môžu byť ľubovoľného žánru a môžu byť zamerané na ľubovoľnú tému. Na programovanie je možné použiť obľúbený programovací jazyk, herný engine alebo ich kombináciu. V súťaži privítame hry, ktoré sú vyvíjané buď v priebehu aktuálneho školského roka, alebo v rámci dlhodobejšieho projektu. Je možné súťažiť aj s hrou, ktorá už bola prezentovaná, avšak v jej autori dosiahli vo vývoji nové výsledky.

Jedinou podmienkou je kreatívne zakomponovanie loga UPJŠ vo Vašej hre.

Registrácia jednotlivcov alebo tímov bude prebiehať do 31.01.2017 a odosielanie súťažných hier bude možné do 31.03.2017. Vítané sú takisto tímy, ktoré sú zložené zo žiakov rôznych škôl. V prípade, že v tíme sú žiaci dvoch rôznych kategórií, tím súťaží vo vyššej z týchto kategórií. Viac informácií nájdete v sekcii Pravidlá.

Prehliadka a výsledky 4. ročníka

Výsledky 4. ročníka boli zverejnené. Tento rok sa prehliadky zúčastnilo 27 tímov.

V kategórii Z vyhrala plošinovka Block World Adventure od Dušana Havlíka kombinujúca hektické tempo hry s “minecraftovskou” 2D grafikou. V kategórii S bola na prvom mieste logická hra Remember Denisa Piklu naprogramovaná v Allegre/C++ v ktorej hráč spolupracuje s nahratým “duchom” svojho predošlého pohybu. Medzi študentmi UPJŠ vyhrala verzia kartovej hry Srdcia Patrika Baka.

blockworld_img remember_img srdcia_img

V hodnotiacej komisii sa prehliadky zúčastnili aj herní vývojári Matúš Kirchmayer (Perihelion Interactive a Matsuko) a Peter Nagy (GamesFarm), ktorých štúdiá tiež prispeli cenami.

4. ročník súťaže IHRA

Radi by sme Vám oznámili, že na Ústave informatiky PF UPJŠ v Košiciach aj v tomto školskom roku otvárame možnosť registrácie do súťaže IHRA. Ak rátame aj nultý ročník, ide v poradí už o piatu edíciu tohto podujatia.

IHRA je súťaž v tvorbe počítačových hier s voľnými pravidlami. Súťažné hry môžu byť ľubovoľného žánru a môžu byť zamerané na ľubovoľnú tému. Na programovanie je možné použiť obľúbený programovací jazyk, herný engine alebo ich kombináciu. V súťaži privítame hry, ktoré sú vyvíjané buď v priebehu aktuálneho školského roka, alebo v rámci dlhodobejšieho projektu. Je možné súťažiť aj s hrou, ktorá už bola prezentovaná, avšak v jej autori dosiahli vo vývoji nové výsledky.

Jedinou podmienkou je kreatívne zakomponovanie loga UPJŠ vo Vašej hre.

Registrácia jednotlivcov alebo tímov bude prebiehať do 31.01.2016 a odosielanie súťažných hier bude možné do 31.03.2016. Vítané sú takisto tímy, ktoré sú zložené zo žiakov rôznych škôl. V prípade, že v tíme sú žiaci dvoch rôznych kategórií, tím súťaží vo vyššej z týchto kategórií. Viac informácií nájdete v sekcii Pravidlá.

Game Days 2015

V rámci festivalu animovaných filmov Fest Anča sa 26-27 júna v Žiline bude konať podujatie Game Days. Cieľom tohto podujatia je neformálne stretnutie medzi českými a slovenskými hernými vývojármi a verejnosťou.

Viac informácií:

Prehliadka a výsledky 3. ročníka IHRA

Výsledky 3. ročníka sú online. Prehliadky sa zúčastnilo 20 tímov.

V kategórii Z vyhrala hra MazeBox tímu ESIOsoft; logická hra v Unity3D engine založená na sérii bludísk so stúpajúcou obtiažnosťou. V kategórii S bol najúspešnejší prepracovaný platformer Last Light od Jozefa Petra a Christophera Stupáka. V kategórií O sa zúčastnil jediný súťažiaci Samuel Kupka, ktorý popri svojej hre NoooBoxes predstavil možnosti vizuálneho programovania (Blueprint) v Unreal Engine 4.

mazebox_img lastlight_img noooboxes_img

Tento rok sa prehliadky zúčastnili aj herní vývojári Martin Bačo (Fishcow) Matúš Kirchmayer (Perihelion Interactive a Matsuko) a Peter Nagy (GamesFarm), ktorí v krátkych prednáškach predstavili svoje herné projekty a zapojili sa do hodnotenia súťažných hier. Štúdio GamesFarm tiež prispelo cenami vo forme svojich hier.

Registrácia ukončená, termín prehliadky

Registrácia súťažiacich bola ukončená. Tento rok sa prihlásilo 36 tímov z celého Slovenska (... a vlastne aj mimo). Pomaly sa blíži čas odovzdávania hier; hry je potrebné odovzdať do 31.03.2015.

Prehliadka a vyhodnotenie hier sa bude konať v stredu 22.4.2015 o 11:00 v miestnosti P/03 (SA1C03) na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach (Jesenná 5 - mapa) v historickej časti budovy na poschodí.

Info o prehliadke

Prednáška: “Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností”

V rámci seminára Bez(a)dis sa 3.12.2014 uskutoční prednáška Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností. Prednášať bude Martin Bačo, spoluzakladateľ košického indie štúdia Fishcow, ktoré stojí za hrou Gomo a momentálne pracuje na ďalších projektoch.

Vstup je bezplatný a všetci súťažiaci IHRY a ďalší záujemcovia o vývoj hier sú vítaní.

Prednáška sa uskutoční v stredu 3.12.2014 o 13:30 v “nonstop” miestnosti na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach (Jesenná 5 - mapa) - v historickej časti budovy na poschodí.

Viac informácií nájdete na Bez(a)dis stránke prednášky, prípadne ak potrebujete viac informácií, môžete sa spýtať v diskusii.

Táto prednáška by mala byť prvou zo série občasných prednášok a prípadne stretnutí týkajúcich sa vývoja hier. Ak robíte hry a chcete pomôcť slovenskej gamedev komunite, prezentovať svoj projekt alebo sa podeliť o svoje skúsenosti s tvorbou hier (inak povedané; ak máte návrh na prednášku), kontaktujte nás na adrese ihra[AT]science.upjs.sk alebo na fóre.

3. ročník IHRA a fórum

Ústav informatiky PF UPJŠ vyhlasuje 3. ročník súťaže IHRA.

IHRA je súťaž v tvorbe počítačových hier s voľnými pravidlami. Hry môžu byť akéhokoľvek žánru, o akejkoľvek téme, v akomkoľvek jazyku alebo engine a vyvíjané akokoľvek dlho; v hre je však potrebné zakomponovať kreatívnym spôsobom logo UPJŠ.

Registrácia jednotlivcov alebo tímov bude prebiehať do 31.01.2015 a odosielanie súťažných hier bude možné do 31.03.2015. Viac informácií v sekcii Pravidlá.

Fórum

Na začiatok 3. ročníka sa nám podarilo spustiť aj fórum (informácie o fóre). Ak máte akékoľvek otázky ohľadom súťaže, fórum je najlepšie miesto, kde ich môžete riešiť. Toto fórum nie je určené len pre súťaž IHRA, ale aj pre akúkoľvek diskusiu o tvorbe hier, pre riešenie technických problémov počas tvorby hier a pre diskusiu o herných projektoch, a to aj v prípade, že nesúvisia so súťažou.

Iné

Na stránke prebehli malé úpravy, mala by už byť čitateľná na Androide a pridali sme (neúplný) zoznam slovenských herných štúdií.

Spustená nová IHRA stránka

Spustili sme novú stránku súťaže. Mala by byť prehľadnejšia a poskytovať viac užitočných informácií (napr. sekcia Zdroje). Stránka ešte nie je v úplne finálnom stave. V budúcnosti (nedávame presný čas lebo Valve Time) plánujeme ešte spustiť fórum aby sa dali verejne riešiť akékoľvek problémy so súťažou, prípadne aby mohli súťažiaci diskutovať o svojich hrách. Ak si všimnete nejaké chyby alebo nedostatky, môžete nás kontaktovať na ihra@science.upjs.sk.