logo OI

Olympiáda v informatike na stredných školách

Košický kraj

.: Úvod :: Oficiálna stránka OI :.

Pravidlá

Pre koho je súťaž určená?

OI sa uskutočňuje v týchto kategóriách:
  1. kategória A je určená pre žiakov tretieho a štvrtého ročníka stredných škôl a príslušných ročníkov viacročných gymnázií a má tri kolá: domáce, krajské a celoštátne
  2. kategória B je určená pre žiakov prvého a druhého ročníka stredných škôl a príslušných ročníkov viacročných gymnázií a má dve kolá: domáce a krajské
Do každej kategórie sa môžu zapojiť aj žiaci nižších ročníkov ako tí, pre ktorých je určená.

Ako prebieha súťaž?

domácom kole každej kategórie účastníci riešia štyri úlohy. Dve z úloh domáceho kola sú zamerané prakticky. Vašou úlohou je vytvoriť a odladiť funkčný a čo najviac efektívny program (v jazyku Pascal, C alebo C++), ktorý bude zadanú úlohu riešit. Riešenia týchto úloh sa odovzdávajú prostredníctvom webového rozhrania. Odovzdaný program bude automaticky otestovaný na viacerých vopred pripravených vstupných vstupoch. Podľa toho, na koľko z nich dá správnu odpoveď, vám budú pridelené body. Výsledok testovania sa dozviete krátko po odovzdaní. Ak váš program nezíska plný počet bodov, budete ho môcť vylepšiť a odovzdať znova. Zvyšné dve úlohy sú teoretické. Ich riešenia sa odovzdávajú buď klasickou cestou (odoslaním poštou na adresu príslušnej krajskej komisie, RNDr. Rastislav Krivoš-Belluš, ÚINF PF UPJŠ, Jesenná 5, 041 54 Košice), alebo vo formáte PDF prostredníctvom vyššie spomínaného webového rozhrania. Tieto úlohy budú opravené a vyhodnotené po uplynutí termínu na odovzdávanie úloh domáceho kola.
Najúspešnejší riešitelia domáceho kola sú pozvaní do krajského kola, kde riešia štyri teoretické úlohy.
V kategórii A sú do celoštátneho kola pozývaní najúspešnejší riešitelia krajských kôl. Presnejšie, po vyhodnotení krajských kôl prebehne koordinácia bodovacích škál, spoja sa výsledkové listiny do jednej celoštátnej, a do celoštátneho kola sú pozvaní najlepší riešitelia podľa tejto výsledkovej listiny. V celoštátnom kole účastníci prvý deň riešia tri teoretické úlohy, druhý deň dve praktické úlohy (pri počítači). Z najlepších riešiteľov tohto kola Slovenská Komisia OI vyberie družstvá pre Medzinárodnú informatickú olympiádu (IOI) a Stredoeurópsku informatickú olympiádu (CEOI).

Ako majú vyzerať riešenia domáceho kola?

Presný popis, ako majú vyzerať riešenia praktických úloh, nájdete na webstránke, kde ich budete odovzdávať (Musí sa dať skompilovať kompilátorom FreePascal, resp. gcc alebo g++).
Ak nie je v zadaní povedané ináč, riešenia teoretických úloh musia v prvom rade obsahovať podrobný slovný popis použitého algoritmu, zdôvodnenie jeho správnosti a diskusiu o efektivite zvoleného riešenia (t.j. posúdenie časových a pamätových nárokov programu). Na záver riešenia uveďte program napísaný v jazyku Pascal, C alebo C++. Algoritmus by mal byť jasný už z popisu riešenia, teda bez toho, aby bolo potrebné nahliadnuť do programu. Popis riešenia vypracujte čitateľne na listy formátu A4. Každú úlohu začnite na novom liste a v záhlaví uveďte vaše meno, ročník, adresu školy a označenie príkladu podľa tohto letáku. Zadania úloh nemusíte opisovať. Ak sa vám riešenie úlohy nezmestí na jeden list, uveďte na ďalších listoch vľavo hore svoje meno a označenie úlohy, listy očíslujte a zopnite.